Wednesday, June 13, 2007

Petronas Dagangan Sdn Bhd (PDSB)

Pada penghujung tahun 1982, saya telah menjawab iklan untuk menjadi Wakil Penjual Stesyen Minyak Petronas di Muar yang kebetulan terletak berhampiran sebidang tanah milik saya. Usaha ini gagal. Pada tahun 1983, Petronas Dagangan Sdn Bhd (PDSB) (kini Petronas Dagangan Berhad (PDB)), telah mengiklankan hasrat membuka stesyen minyak di Melaka. Sekali lagi saya menjawab iklan tersebut dan berjaya di panggil untuk temuduga pada 4hb Nov 1983.

Semasa temuduga itu saya berhasil memenuhi syarat-syarat yang di kehendaki dan berjaya meyakinkan pihak Petronas untuk di pilih menjadi calon Wakil Penjual Stesyen Minyak Petronas di Negeri Melaka. Setelah melalui 2 (dua) lagi sessi saringan, saya akhirnya memenangkan cabutan undi dan di lantik menjadi Wakil Penjual Petronas di Mukim Cheng, Melaka.

Sesuai peraturan yang berlaku, saya telah mengikuti latihan pengendalian stesyen minyak selama sebulan di Pusat Latihan Petronas di Taman Tun Dr Ismail, Kuala Lumpur.

Bersambung...

No comments: