Sunday, June 24, 2007

Stesyen Di Tutup

Keesokan hari, para pegawai penyiasat dari Kementerian Perdagangan Dalam Negeri (kini Kementerian Perdagangan dan Hal Ehwal Pengguna), Cawangan Negeri Melaka, telah datang ke stesyen untuk mengambil statement dari saya. Mereka ambil contoh dari setiap tangki minyak bawah tanah dan mengeluarkan peritah penutupan stesyen sementara penyiasatan di buat. Berita kemasukan air, penjualan minyak bercampur air dan penutupan stesyen tersebut di laporkan oleh para pemberita di akbar dan juga radio.


Pihak PDSB di Kuala Lumpur telah mendatangkan beberapa orang pegawai untuk menjalankan penyiasatan. Tangki tangki simpanan minyak bawah tanah yang terlibat membekal minyak bercampur air digali dan didapati tidak ada bahagian yang bocor atau dapat dimasuki air dari luar. Minyak yang bercampur air di dalam tangki tangki itu telah di pam keluar dan di buang.


Tidak ada satu tanda pun yang di temui untuk menentukan dari mana air telah memasuki tangki tangki simpanan minyak bawah tanah tersebut. Apakah ia suatu perbuatan khianat? Wallahu A'lam.


Setelah selesai penyiasatan itu dan dengan izin dari pihak Kementerian Perdagangan Dalam Negeri, Cawangan Negeri Melaka, Stesyen Minyak Petronas Mukim Cheng, Melaka dibuka semula untuk perniagaan setelah ditutup selama hampir tiga (3) minggu.

No comments: